got to start pagestartpage
Please log in:
user name:
password:
LINKS

American Academy of Thermology

Deutsche Gesellschaft für Thermographie & Regulationsmedizin

European Association of Thermology

SCImago Journal & Country Rank

Find volumes prior to 2012 in Archive

 

Altered Skin Temperature Patterns In Patients With Idiopathic Syringomyelia And Arnold-Chiari Malformation Type I - A Preliminary Subjective Evaluation Using Thermography

Horia C. Salca, Miguel B. Royo-Salvador, Marco V. Fiallos-Rivera, G. Ollé-Fortuny, Karla V. Méndez-Saavedra

Institut Chiari & Siringomielia & Escoliosis de Barcelona, Barcelona, Spain

SUMMARY

This retrospective analysis of our surgical patients less than thirty years old with Arnold-Chiari malformation type I and idiopathic syringomyelia reveals that skin temperature, as detected by infrared thermography in three selected axial body areas, has an asymmetric distribution, mostly corresponding to areas of temperature hypoesthesia. The extent of this asymmetry is significantly related (p < 0.05) to disease severity, as reflected by the degree of tonsillar herniation and the extension and shape of the syringomyelic cavities on magnetic resonance imaging. Moreover, at the first postoperative follow-up visit after sectioning the filum terminale, thermographic readings improve significantly more (p < 0.001) in patients with severe and moderate magnetic resonance findings of Arnold-Chiari malformation type I and idiopathic syringomyelia than in controls.

VERÄNDERTE MUSTER DER HAUTTEMPERATUR BEI PATIENTEN MIT IDIOPATHISCHER SYRINGOMYELIE UND ARNOLD-CHIARI DEFORMITÄT, TYP 1 -EINE VORLÄUFIGE SUBJEKTIVE BEURTEILUNG MITTELS THERMOGRAPHIE

Diese retrospektive Analyse unserer unter 30 Jahre alten chirurgischen Patienten mit Arnold-Chiari Malformation Typ I und idiopathischer Syringomyelie zeigt, dass die Hauttemperatur, erkannt anhand Infrarot-Thermographie in drei ausgewählten axialen Körperbereichen, eine asymmetrische Verteilung hat, die größtenteils den von thermischer Hypästhesie betroffenen Bereichen entspricht. Das Ausmaß dieser Asymmetrie steht signifikant (p < 0,05) mit der Krankheitsschwere, auf den Magnetresonanzbildern durch den Grad der Tonsillenherniation und die Ausdehnung und Form der syringo-myelischen Höhlungen wiedergespiegelt, in Verbindung. Ferner verbesserten sich die thermographischen Werte bei der ersten Kontrolluntersuchung nach der Durchtrennung des Filum terminales in Patienten mit schweren und moderaten Magnetresonanz-Befunden für Arnold-Chiari Malformation Typ I signifikant mehr (p < 0,001) als bei Kontrollpatienten.

Thermology international 2017, 27(3) 104-110